I det brogede landskab af dating-apps, kræver det ikke det store at støde på de første 5 niche-apps efter en kort søgning. Men spørgsmålet er om vi som forbrugere har sat høje nok krav, til kvaliteten af de platforme vi lægger vores lid til, når vi sænker paraderne og skal danne meningsfulde relationer med nye fremmede mennesker.
Det mener holdet bag den nye danskproducerede dating platform, Lovla ikke. Derfor har de nu med sloganet: “Designet til at få dig på bedre dates“, tænkt sig at gøre op med overfladisk dating, hvor antallet af ligegyldige bekendtskaber, oftest overhaler antallet af personlige dates, der faktisk kan udvikle sig til mere.
Med en intelligent matching-algoritme bliver der i den danskproducerede app taget højde for alt, undtagen det ydre. I stedet matches danske singler, på personlige værdier og særlige kendetegn – inklusiv en skæg hadeliste for at danne det bedste grundlag for et mere personligt møde.
Når brugeren har valgt de kvaliteter de foretrækker mest i en partner, sørger Lovlas matching-algoritme og match score for at man møder sin type hurtigere.
Tættere på din type
Men hvordan ved man helt præcist, hvad man vil have? Det kan være hulens svært at sætte fingeren på og det er Lovla helt klar over. Hertil udtaler medstifter Mortada Haddad: “Det kan lyde naivt, men det vi i virkeligheden brænder for, at få flere danskere ud på dates, der giver mere mening. Hvad der er betydningsfuldt for den enkelte person, hjælper vi med at definere, med forskellige traditionelle og utraditionelle kriterier, som vi giver brugeren fri mulighed for at prøve af, for at komme tættere på den type, de foretrækker. Det synes vi giver mest mening.”
På Lovla kan du indtaste alt fra, om du er hundeejer, ikke-ryger eller klodset til om du vil have børn, hvilket teamet bag Lovla mener vil tage livet af de dårlige dates og hurtigere hjælpe dig på vej mod den rette partner.
Mortada Haddad, har 12 års erfaring i dating branchen og har med sin bror og medstifter Ahmad Haddad, formået at skabe flere succesfulde internationale dating platforme, som har ligget på toppen af app hitlisterne i over 70 lande. Så de har et stort kendskab til at få tech og online kærlighed, til at gå hånd i hånd.
I November 2020 kunne Norstat fortælle at 17% af den danske befolkning har fundet kærligheden på en dating app eller dating side. Det betyder med andre ord, at online dating er kommet for at blive og med en ny hverdag, der i det tidlige forår i 2020 satte en stopper for vores sociale aktiviteter, forventes tallet at stige yderligere i 2021 og frem.
Lovla, der lancerede 1. februar 2021, kan allerede tælle et utal af matches, der er opstået imellem deres 25.000 medlemmer. Men det er kun begyndelsen, for de går nu efter guldet og forventer at blive danskernes foretrukne dating platform, hvor singlers behov og brugeroplevelse bliver taget seriøst fra første swipe til sidste date.
Lovla findes på iOS, Android samt Web som du kan se her: Lovla